دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان معرفی شد/ دادستان کل کشور: عمل به وظایف قانونی مسئولان موجب انسجام در جامعه می‌شود

16:05 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۶۵۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان معرفی شد/ دادستان کل کشور: عمل به وظایف قانونی مسئولان موجب انسجام در جامعه می‌شود
 آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با حضور دادستان کل کشور برگزار و امیر خلفیان به سمت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان معرفی شد.  

خبرگزاری میزان- آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان با حضور دادستان کل کشور برگزار و امیر خلفیان به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان معرفی و از زحمات صادق جعقری چگنی تقدیر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در مراسم آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان، اظهار کرد: از رفتار تبعیض‌آمیز در دستگاه قضایی باید پرهیز شود و در صورت وجود دلایل کافی و محرز بودن جرم، باید با مرتکبین جرایم برخورد یکسان داشت چراکه موجب بی‌اعتمادی جامعه و مردم به دستگاه قضایی می‌شود. 

دادستان کل کشور با اشاره به هفته وحدت و آیاتی از قرآن کریم، گفت: آنچه می‌تواند جامعه را منسجم و تعاون را تقویت کند، کمک به نیازمندان در همه عرصه‌ها و عمل به وظایف قانونی و اخلاقی در مسئولیتی است که به عهده داریم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد افزود: مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی به واسطه تکالیفی که دین مبین اسلام به عهده ما گذاشته بسیار سنگین است و مردم در نظام جمهوری اسلامی از همه مسئولان اعم از مدیران دولتی، قضات، ائمه جمعه، پزشکان، معلمین و اساتید انتطار دارند با توجه به مسئولیتی که برعهده گرفته‌اند، به وظایف خود عمل کنند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی در ادامه با بیان اینکه یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری، توجه به فضای مجازی است، تصریح کرد: بارزترین نماد حقوق عامه، توجه به فضای مجازی است و بخش عمده‌ای از فرهنگ مردم در این فضا رقم می‌خورد. مقام معظم رهبری نیز بر حکمرانی قانونی و خردمندانه در فضای مجازی تاکید بسیار کرده‌اند. 

دادستان کل کشور افزود: مسئله بعدی اقدام حقوقی در این زمینه است که در این خصوص نیز معاون حقوقی وقت رئیس جمهوری اقداماتی را در باب حقوق عامه انجام دادند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تکالیف حوزه دادستانی، تصریح کرد: در صورت وجود دلایل کافی و محرز بودن جرم، باید با مرتکبین جرایم برخورد یکسان داشت، از رفتار تبعیض‌آمیز در دستگاه قضایی باید پرهیز شود چرا که موجب بی‌اعتمادی جامعه و مردم به دستگاه قضایی می‌شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد افزود: طبق ماده ۱۴ برنامه قانون توسعه، سهمی برای استان‌های نفت خیز و گازخیز در نظر گرفته شده است که باید با برنامه‌ریزی صحیح و همکاری استانداران از مجاری قانونی برای تحقق این سهمیه و نیز تحقق سایر حقوق عامه پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: دادیاران و بازپرسان دادسرا باید بر اساس قانون عمل کنند و در پرونده‌های مهم با دادستان مرکز استان هماهنگ باشند و دادستان نیز باید با رئیس کل دادگستری در ارتباط باشد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: دادستان کل کشور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *